Hry, RETRO HRY

Night Trap – Recenzia

Night Trap: Director’s Cut

Night Trap … alebo „Nie tak – sám doma pre dospelých“

Night Trap je survival horror, lepšie povedané interaktívny (FMV) film s prvkami survival hororu. A to nie hocakého ale dokonca béčkového (bad movie)! Rozpráva príbeh jednej „čudnej“ rodiny, žijúcej v ešte čudnejšom dome … V dome kde pyžamové párty končia zmiznutím nevinných panien! Je len na TEBE, aby si ako člen SCAT tímu, zabránil únosu ďalších …! Nebudeš v tom sám – veliteľ nasadil do „hry“ aj najlepšiu tajnú agentku Kelly. Musíš ju a jej kamarátky ochrániť … A to za výdatnej pomoci ovládača … Možno – možno ich tak zachrániš a popritom odhalíš strašidelné tajomstvo rodiny Martinovcov!!!

Hra spočíva v prepínaní videokamier – pohľadov do jednotlivých častí domu pomocou „ovládača“ (ovládacieho panelu) . V jednotlivých izbách, či „lokáciách“ sa odohráva aj príbeh hry. Je už na Vás či si pozriete celé scénky, ktoré prakticky bežia v určitý ingame čas aj bez účasti hráča, alebo budete prepínať po dome a chytať zakuklených zloduchov. No chytať – predstavte si to tak, že ste sa ocitli vo finále filmu Sám doma (zvoľte si svoju obľúbenú časť) a teda bez „nastavovania“ pascí.

Vašou úlohou je v správnej chvíli – podľa indikátora pascu len spustiť – dnes to poznáme pod označením „quick time event“.

Aby toho nebolo „dosť“ je treba vystihnúť scénku, kedy osadenstvo domu mení bezpečnostný kód (farbu kódu) … ale mne sa to počas hrania stalo len raz. Aj to z časovou rezervou. Takže žiadne strachy. Horšie už je, že rýchlosť a počet zloduchov časom rastie. Postupne budú chytať aj jednotlivých ľudí pohybujúcich sa roztrúsene po dome. Ak nechytíte určitý počet zakuklencov, respektíve unesú dôležitú osobu (hlavne Kelly), hra končí.

Na internete existuje niekoľko „návodov“ na prejdenie (jedná sa o časové rozpisy), za predpokladu, že hra negeneruje protivníkov a scény v jednotlivých lokáciách idú paralelne v určitom slede. Ale prišli by ste tak o čaro „znovuhrateľnosti“ ak to môžeme tak nazvať.

Dnes sa už človek na FMVčku herne „nevyžije“ to je isté, ale ako kuriozita hernej histórie je to dobrá „zábavka“.

A ako som povedal je aj znovuhrateľná. Jej hranie som síce odkladal tiež dosť dlho, a asi sa k nej nevrátim ale hodnotil by som ju pozitívne už len za niekoľko „prvenstiev“… Bola to totiž jedna z prvých FMV hier, ktorá vznikla z nepoužitého materiálu na zrušenú hru, čo mohol byť kľudne použitý ako „regulérny“ béčkový film. Zaradil by som ho medzi tzv. „osemdesiatkové“ (z 80. alebo konca 80. rokov, hoc hra bola vydaná 1993 – ale materiál je starší). Niektoré scény boli tak „grafické“ (povedzme čiastočná nahota, „brutalita“), že americký senát cenzuroval hru a zaviedol – aj vďaka nej ERSB! Už len to z nej robí kult. Má dokonca aj niekoľko koncov … (nie všetky, alebo teda väčšina nie je happy end).

Pre milovníkov B filmov a „quicktime eventov“ jednoznačne odporúčam … Ostatným len z kuriozity …

Známka: 3