Cinema, Filmy, Recenzie / Cinema

Justice League – Throne of Atlantis

0

Throne of Atlantis nie je síce úplne najnovším filmom, vyšiel totiž už 27. januára, ale ja som sa k nemu dostal až teraz. Takže poďme si ho teda zhrnúť.

Film začína tam, kde ten predošlí (Justice League: War) končil. Po záchrane sveta a zoznámení sa superhrdinov prišiel čas oddychu. Cyborg lamentuje nad tým, že je z neho zrazu stroj, Flash a Green Lanther si ďalej užívajú života no a Wonder Woman zas chýba domov a útechu hľadá v Supermanovom náručí. Najväčší boss je samozrejme Batman, ten chytá bad guys, o všetkom vie v predstihu a počas celého filmu je ten, pri ktorom ostatní vyzerajú ako bažanti. Žiadny z nich však nie je presvedčený o potrebe Justice League.

Justice-League-Throne-of-Atlantis-Preview-006

No a tu začína príbeh tohto filmu, ktorý sa nechal inšpirovať v rovnomennom komikse (aj keď s mnohými odlišnosťami). Hlavný hrdina Arthur Curry na začiatku vôbec nemá potuchy kto vlastne je a akurát zapíja žial za otcom v miestnom podniku. Nasledujúce udalosti naberú celkom rýchli spád, kedy Arthurovi vysvetlia kto vlastne je, ten sa behom jednej noci sťane kráľom atlanťanov a zachráni svet, spolu s Justice League, pred ďalšími rybími ľuďmi na čele s jeho nevlastným bratom Ormom. Proti zápletke nemám nič, akurát tá Arthurova premena bola poňatá tak trochu zhurta. Viac sa však z toho asi nedalo vyždímať,  pokiaľ majú obsiahnuť toľko deja v tak krátkom čase (cca 1hod). Ale na to som si asi už mohol zvyknúť, pretože to pri týchto animovaných filmoch nie je ojedinelá záležitosť.

thrones-of-atlantis-team

Čo mi možno trochu vadilo, vlastne ma to aj celkom vytočilo 😀 boli nelogickosti v konaní postáv. **SPOILER AHEAD** Konktrétne princa Orma. Ten ide zaútočiť na celú Zem asi s 200 vojakmi, ktorí sú síce silnejší ako ľudia, ale vonkoncom nie su nesmrteľní. Akurát on je brutal silný, ale tiež nie neporaziteľný. No proste týpek má moc ovládať vodu, môže spraviť tsunami, ktoré zmetie všetkých ľudí, ale on nic. On celé tsunami zastaví pri brehu a vybehne von s 200 vojakmi (a to je asi najlepší odhad 😀 ) **KONIEC SPOILERU**

Ocean-Master-Justice-League-Throne-of-Atlantis-2015

Čo ma celkom prekvapilo, bola animácia. Osobne nie som veľkým zástancom „americkej“ kresby v týchto animákoch a oveľa viac mi vyhovuje viac anime poňatie ako napríklad v Gotham Knightovi, musím však povedať že Throne of Atlantis ma príjemne prekvapil. Animácie boli svižné, neboli odfláknuté len na základne kreslené línie, postavy boli „elastické“ a celkovo sa na to pozeralo veľmi dobre.

Suma sumárum film neurazí a určite sa pri ňom zabavíte, aj keď od toho netreba očakávať nejaký prevratný zážitok.