JPrexové recenzie na figúrky, Miniatúry & Akčné figúrky, TV Archív

Zbieranie figúrok: Prečo to robíme?

0

Figúrky. Každý z nás nejaké figúrky má alebo mal. Sú to tie malé „postavičky“, s ktorými sme sa hrávali. Niektorí z nás neskôr začali tieto predmety vnímať ináč ako len hračky. Začali sme si všímať detailov a vymožeností, ktoré jednotlivé figúrky poskytovali. Časom rástla aj zvedavosť a tak sme čoskoro začali pátrať po figúrkach na internete a mnohí z nás našli rôznych, starší zberateľov či už od nás zo Slovenska, alebo zo zahraničia. A tak už netrvalo nájsť si figúrky z našich obľúbených fandomov a krátko na to dorazila prvá zberateľská figúrka domov.

Keď sa hračka stretáva so zberateľskou figúrkou.

Keďže máme doma prvú zberateľskú figúrku, zisťujeme, ako úžasné je vlastniť niečo, čo máme radi. Predsa len to je neopísateľný pocit držať v ruke postavu či tvora, ktorého sme zatiaľ videli len na obrazovkách. V mojom prípade to bol Godzilla z filmu s rovnakým názvom z roku 2014 od spoločnosti NECA. Tento Godzilla sa zháňal dlho, pretože som zmeškal prvú vlnu v predaji, no našťastie jeden zo slovenských obchodov mi ho pomohol nájsť a zohnať. Tento pocit je tak silný, že netrvalo dlho a zberateľské figúrky sa začali znásobovať na mojej poličke. A keď už má niekto viacej figúrok, zisťuje, že sú skvelé na fotenie.

Darth Vader a ‚Seventh Sister‘ Inquistor proti Maulovi

A čo vlastne môžu byť figúrky pre zbierky? Všetko! Môže to byť aj figúrka, ktorá je predávaná ako hračka, môže to byť tiež drahá, niekoľko sto eurová soška. Hlavné je to, aby sa danému zberateľovi páčila. Ja zbieram osobne figúrky, ktoré sú oficiálne zberateľské, ale tiež figúrky, ktoré boli určené ako hračky. Hľadím predovšetkým na vypracovanie detailu a význam danej figúrky. Nájdete u mňa v zbierke detailnú artikulovateľnú figúrku WarGreymona od spoločnosti S.H. FiguArts, ktorá vyrába špičkové produkty, ale tiež bežné Star Wars figúrky od Hasbra. Rovnako sú veľkou časťou mojej zbierky figúrky pre Jurassic filmy od výrobcu Kenner, ktoré sa pred 20+ rokmi predávali ako hračky, no detailom sa vyrovnajú tým „na zbieranie určeným“.

Kenner Tyrannosaurus Rex a Velociraptor pre môj cosplay photoshoot.

A tak je jedno, či zbierame obyčajných „popíkov“ od Funko POP!, vintage figúrky ako moje Kenner dinosaury, artrikulovateľné figúrky od NECA či tie drahé figúrky od HotToys či Sideshow alebo dokonca i LEGO, všetci zdieľame jednu a tú samú záľubu a zo všetkými figúrkami či každý nájde to čo ho baví, nech to je len obzeranie na poličke, či fotografovanie. A pre každého začiatočníka odporúčam jednu vec: zháňajte si poličky! Veľa poličiek..