Hry, Recenzie / Hry

Life is Strange

O hrách často nepíšem, ale táto hra na mňa zapôsobila nie len svojou grafikou, nie bojom, či ovládaním, ale získala si ma na plnej čiare príbehom. Veru, nikdy som nebola na adventúry, teda aspoň kým som neobjavila Life is Strange. Klobúk dole pred DONTNOD Entertainment, lebo toto sa im fakt podarilo!

Táto príbehová adventúra má 5. epizód, ktoré vyšli v priebehu roka 2015 od 29. januára do 20. októbra:

1. epizóda: Chrysalis
2. epizóda: Out of Time
3. epizóda: Chaos Theory
4. epizóda: Dark Room
5. epizóda: Polarized

Náhľad do jednotlivých epizód:

1. epizóda – Chrysalis, vás zasvätí do školského života Max a spojí váš osud s Chloe, ktorej v tejto časti zachránite život. Vďaka tomuto incidentu si uvedomíte svoju moc a začnete sa ju učiť používať a hľadať jej hranice. Zároveň začnete svojou silou pomáhať spolužiakom a pokúsite sa zistiť viac o tom, čo trápi Kate.
  2. epizóda – Out of Time, vaše priateľstvo s Chloe sa začína obnovovať a upevňovať, až vyústi do niečoho neobyčajne pevného a nenahraditeľného. Dozviete sa, že Chloe a Rachel, ktorá je nezvestná, boli najlepšie priateľky a aktívne jej začnete pomáhať ju nájsť. Zoznamujete sa s Frankom a jeho psom Pompidou, ktorý sa Chloe neustále vyhráža a konečne sa dostávate na koreň toho, čo Kate trápi a ste postavený pred náročnú úlohu – ochrániť ju pred ňou samotnou.
  3. epizóda – Chaos Theory, v tejto epizóde sa snažíte predovšetkým nájsť čokoľvek, čo vám pomôže pri hľadaní Rachel, ale zároveň použijete svoju novú schopnosť, aby ste prinavrátili Chloe človeka, ktorého veľmi postráda, jej zosnulého otca. Po tomto čine sa Max ocitá v alternatívnej budúcnosti, kde je na škole obľúbená. Ona sa však zaujíma len o Chloe a rozhodne sa ju navštíviť. Nič však nie je také, ako si predstavovala.
  4. epizóda – Dark Room, čaká vás rozhovor s Chloe a ten doplní vaše medzery o tom, čo sa s ňou stalo. V tomto svete ste sa totiž odcudzili a príchod Max bol vlastne veľkým prekvapením. Aby ste všetko vrátili späť do poriadku, tak sa musíte o Max postarať a pomôcť jej. Pomoc však nie vždy prichádza v takej podobe, ako si to my ľudia predstavujeme a smrť je občas tým najlepším riešením. Následne sa vraciate späť do svojej reality a odhaľujete ďalšie dôkazy o tom, čo sa stalo s Rachel a kto ublížil Kate.
  5. epizóda – Polarized, vás prinúti prežívať to isté, čo prežívala Rachel, nie však prostredníctvom jej minulosti, ale na vlastnej koži. Stanete sa jednou z obetí psychopatického vraha a musíte sa mu pokúsiť ujsť skôr ako Chloe a všetci z Arcadia Bay zomrú počas prírodnej katastrofy, o ktorej ste mali vízie už od prvej epizódy.

Hlavný príbeh

Max začala študovať na Blackwell Academy za fotografku, lebo tu začal vyučovať jej idol pán Jefferson. Jedného dňa Max sedí v lavici na Jeffersonovej hodine, a zobudí sa z nočnej mory. V domnení, že o nič nešlo, správa sa ako obyčajne. To však ešte Max netuší, že sa v nej skrýva tajomná moc, ktorá jej umožní zachrániť život Chloe. Tento incident spojí ich osudy a odštartuje záhadný kolotoč zmiznutí, úmrtí a prírodných katastrof na Arcadia Bay. Podarí sa Max všetkých zachrániť alebo sa stane príčinou ich záhuby?

Vedľajšie príbehy

Okrem hlavného príbehu sa stretnete i s problémami svojich spolužiakov, ktoré sa snažíte rôzne vyriešiť a zároveň si s nimi budujete vzťahy. Napríklad Alyssa je neskutočná smoliarka a neustále sa jej stávajú nejaké nehody, ktorým môžete so svojou schopnosťou zabrániť.  No jedným z najdôležitejších vedľajších príbehov je ten, ktorý sa týka Kate Marsh a tu vám radím byť opatrný, lebo ide doslova o život.

Prostredie

Samotná škola a jej prostredie boli vykreslené veľmi vierohodne a to nie len po vizuálnej stránke, ale tiež rozmanitosťou charakterov. Na škole nájdete naozaj všetky typy študentov od neetov až po hviezdy a tyranov. Max sa však nachádza kdesi uprostred tohto spoločenského rebríčku a snaží sa s každým vyjsť za dobre. Okrem samotnej školy a jej pozemku sa pohybujete aj na dievčenských internátoch a dostanete sa i k bazénu. Neskôr sa prejdete po Arcadia Bay a pohovoríte si aj z jeho obyvateľmi.

Ja osobne by som Life is Strange ohodnotila veľmi vysoko a je to jednoznačne jedna z tých hier, ktorá mi ešte na dlho utkvie v pamäti. Chystám sa preto na pokračovanie, ktoré vyjde už čoskoro 😉

Čo oceňujem:

+ bohatý príbeh s hlbokými myšlienkami a emóciami