Hry, Počítač, Recenzie / Hry

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry – recenzia

Ahoj, volám sa Larry, Larry Laffer…

Leisure Suit Larry je legendárna séria adventúr „pre dospelých“ (áno so sexuálnym obsahom), ktorá vznikla v druhej polovici 80. rokov a stojí za ňou jeden z legendárnych herných developerov Al Lowe (72). Hlavným protagonistom je nepríťažlivý smoliar, večný starý mládenec Larry Laffer. Al Lowe s kolegami ho pôvodne dizajnoval ako programátora / nerda (dnes by sme povedali IT-čkára), ktorý robí veľa „muziky“ za málo peňazí a tak mu život uteká medzi prstami. Aj ženy. Má 38, už ho nebaví pornografia a tak sa chce „vyspať“ s reálnou babou – nie tak hocijakou, ale presne takou čo zdobí obálky jeho tak obľúbených magazínov pre pánov. Pre čítanie tejto obrázkovej literatúry však príde o prácu, mamka ho vyhodí z domu a tak si povie… že už konečne „musí žiť“. Prečeše si svoju plešinku, napraví golier havaj-skej košele, vypulíruje zlatú reťážku a predá auto.  Za utŕžených 94 babiek sa nasťahuje do mesta Lost Wages (aka Las Vegas). Tu sa jeho eskapády, rozumej hon na ženy začína (1987) a pokračuje až do roku 2009, sériou úspešných grafických – point and click adventúr (a rôznych ich remake-ov, ale pozor, časť pod číslom 4 by ste hľadali márne…).

Toľko k histórii.

Kde sa vzalo tu sa vzalo nemecké štúdio fanúšikov adventúr pre dospelých (CrazyBunch) a po svojich budgetových tituloch si povedalo: „Sme v Hamburgu, chceme viac hamburgerov… ale kde na to zobrať lówe?!“ „Musíme urobiť hru, ktorú ľudia poznajú… a čo najviac ju skopírovať, ale tematicky musí byť súčasná…“, asi tak nejak rozmýšľali títo indie developeri ako prísť k slušným peniažkom a presťahovať sa do Vegas. To by bolo fajn, keby hra bola opäť postavená na osobnosti trapka Larryho. S tým by sa hráči stotožnili. Teda aspoň starí mládenci. Lenže implementovať do hry paródiu na sociálne siete a technológie Apple z môjho osobného hľadiska nebol dobrý nápad, aj keď hra dostáva pozitívne recenzie. Tak sa naplnil odkaz Larryho a jeho moderné pokračovanie s ambíciou byť remake hrá nová generácia IT-čkárov a nerdov. Kto by sa neorientoval v súčasných trendoch, poviete si?! Sú aj ľudia, ktorý zvysoka kašlú na Apple… aj fajsbúk a aj „dating apps“ – pre tých hra určite nie je.

Larry po vzore starých hier sa zobudí, alebo je „reštartovaný“ v temnom kanáli a vstúpi na povrch do svetla sveta, ktorý sa zmenil kým on „spinkal“. Sprvoti Vás isto bude baviť konfrontácia starého Larryho a nového sveta, keďže sa hlavný hrdina tvári ako jaskynný muž. Faska… taký Back to the Future… žáner. Až do chvíle kedy nájde mobil a vtedy sa začína skutočné peklo. Už je to len paródia na Apple. A Tinder. A klasické čaro série je zrazu fuč… Larry sa podozrivo rýchlo naučí pracovať s novými technológiami a 100 ročné vtipy využíva len na balenie žien / mužov (?!), ktorých našiel na Tindery (sorry Timbery). Pointa je dostať sekretárku Steva Jobsa (ktorý sa v hre tak nevolá samozrejme ale už to, že si z mŕtveho človeka robia papuču je chobotina) a to tak, že na Timbery dosiahnete najvyšší počet bodov… vyspaním sa (nielen) so ženami. No tu si nemčúrici robia srandu aj z homosexuality a spochybňujú Larryho orientáciu… jeho pra-pra základ. Nie som proti akýmkoľvek menšinám (ani sexuálnym), ale toto je už „over the top“a riadna heréza.

Jediným motivátorom by mohli ešte ako – tak byť sexuálne scénky…

Tie sú tu prezentované videami nahratými na Larryho mobil… (lol). Zatiaľ čo ručne kreslená grafika prostredí / postáv (v ktorej sa aj tak nevyhnete tzv. „pixel huntingu“, ale to je tam vyslovene naschvál), dabing, soundtrack vám môžu lahodiť, tieto „scénky“ vám nijako nebudú. Niežeby mali nedostatočný explicitný obsah (so zreteľom, že Larry je vlastne soft-porno sú hodne slabé), ale sú proste demotivačné a hnusne nahrubo nakreslené. Možno aj to bol zámer.

Takže ak máte dosť rokov a Larryho ste už hrali, myslím tým pôvodnú sériu… budete sklamaný a možno nie… pretože hra obsahuje množstvo odkazov) na pôvodné inštalácie (rozumej pôvodné diely, ako strašne dlhé nudné / oplzlé dialógy a backtracking, či niektoré známe postavičky a situácie), napriek Apple a podobnému balastu.

Ak ste hru nikdy nehrali toto NIE JE vhodný diel, pri ktorom s ňou začať… siahol by som po remake-u jednotky z roku 2013: Leisure Suit Larry: Reloaded alebo 7-my diel Leisure Suit Larry: Love For Sail (1996), ktorý dosahoval kvalít animovaného filmu.