Hry, RETRO HRY

COMIX ZONE – RECENZIA

COMIX ZONE
Táto videohra vyšla už v roku 1995 na systém Sega Genesis a v priebehu ďalších rokov (prakticky až dodnes) aj na iné platformy, vrátane PC. Len nedávno som si ju kúpil v rámci Sega – packu na Steame v zimnom výpredaji, hoc som už o tejto hre vedel roky a dokonca ju už aj hral ako decko. Spája v sebe skákačku, či behačku, s arkádovou mlátičkou. Čo je však najpodstatnejšie, hra pri grafickej prezentácii využíva komiksovú estetiku. Jednotlivé levely sú tvorené 2 stránkami komiksu, na ktorých sa pohybujete po paneloch. Panel buď po zdolaní protivníkov, či pekelných prekážok preškočíte, alebo jednoducho roztrhnete. Ďalej sú tu animované sekvencie v komiksovom štýle, postavy rozprávajú najmä pomocou hovorových bublín, protivníci sú do obrazoviek priamo nakreslení rukou a podobne. Hra je však veľmi ťažká – nejde len o počet a výdrž protivníkov, ale aj ťažko zdolateľné prekážky. Len raz zaváhate alebo dostanete na držku a hra končí. Protivníkov, rôznych mutantov väčšinou v presile drtíte päsťami, kopancami či výskokmi (pri tom boj komentujú bublinami, či nasamplovanými hláškami alebo sa objavujú komiksové citoslovcia (sfx), ale skôr oni drtia vás – na každého však existuje taktika, alebo použijete jeden z troch predmetov. Neexistujú tu žiadne „checkpointy“, savy-loady sa tu nekonajú – takže tým pádom hru môžeme zaradiť aj do žánru roguelike. Autori si zrejme boli toho vedomí a do hry implementovali cheat, ktorý aktivujete v jukeboxe v hlavnom menu. Mne osobne veľmi pomohlo, že nová steam verzia má už aj implementovaný save-load systém, no napriek tomu je hrozne ťažká. Príjemný soundtrack poteší, taktiež málo nasamplovaných zvukov či hlášok – na svoju dobu celkom fajn. Vžívate sa do úlohy Sketcha Turnera, slobodného komiksového umelca a rockového muzikanta. Sketch počas búrky pracuje na svojom komikse a blesk prenesie hlavného zloducha z komiksu do reality a hlavného hrdinu do komiksu. Tu hrdina natrafí na istú Alissu, ktorá mu na jeho misii – pri záchrane postapo komiksového sveta a samého seba pomáha. Hra má vlastne tri konce – jeden keď zomriete a ďalšie dva závisia od toho, či pri finálnej bitke zachránite Alissu. Comix Zone bola už pri svojej premiére veľmi pozitívne odceňovaná hráčmi aj kritikmi. A je dobrá dodnes, nechcem povedať, že nadčasová, ale poteší kadého hardcore – retro hráča a aj komiksového fanúšika.